lack_medium_small_squaمحرم‌الحرام

از دوشنبه ۹۷/۰۶/۱۹

بمدت ۱۲شب
ساعت ۲۱:۰۰
:small_red_triangle_down:دسته روی شام ‌غریبان:small_red_triangle_down:
:black_small_square:سخنران

حجت الاسلام مهدوی‌ارفع
:black_small_square:مداحان
حاج محمدرضا بذری
کربلایی جبار بذری

♦️ روابط عمومی هیات ♦️

مراسم بعدی


«ثبات قدم و استقامت»
. علت عدم دوام قابل ملاحظه و خروجی مورد توجه تشکلات مذهبی این است که در ابتدای شکل گیری،عوامل و اتگیزه های کنار هم قرار دادن افراد را سطحی تعریف می کنیم،یعنی قبل از اینکه تعیین شود آیا افراد با هم همگرایی اعتقادی دارند یا نه با انگیزه های بیرونی و سطحی سعی می کنیم افراد را کنار هم جمع کنیم.
. اگر انگیزه های جذب افراد به یک مجموعه عمیق باشد گسستن این ارتباط تقریبا محال است.
. هم در جبهه حق و هم در جبهه باطل تشکلهایی پابرجا ماندند که بر اساس باورها شکل گرفتند.
. در جبهه حق به تجربه تاریخ جمعیتها زود انشقاق پیدا می کنند،به علت اینکه بر اساس عمق باورها به هم نمی رسند بلکه بر اساس احساسات و تصورات سطحی به هم می رسند.
. در معیت(زیارت عاشورا) از عمیق ترین لایه اعتقاد که بینشها و باورهای ماست دنبال همگرایی،الحاق و الصاق به اهل بیت هستیم.
. در زیارت عاشورا وقتی از سلام شروع می کنیم تا به موالات می رسیم،در مقام عالی از خداوند تقاضای معیت می کنیم.
. ظاهراً در زیارت عاشورا با امام حسین صحبت می کنیم اما وقتی به مقام معیت می رسیم به امام حاضر و ناظر تقاضای معیت می دهیم.
. همه ی ائمه جدای از شخصیت خودشان یک حقیقت واحد هستند(کلهم نور واحد)امام حسین زمان،امام مهدی است.
. اگر مردم زمان امام حسین با ایشان هم مکان و هم زمان بودند اما معیت نداشتندو این تیرگی بر زندگیشان نشست،ما می خواهیم عبرت بگیریم و با امام زمان خود معیت داشته باشیم چه هم زمان و هم مکان باشیم و چه نباشیم.
. عطش زیارت با امام زمان اگر مبتنی بر معیت نباشد حتما دچار انحراف خواهد شد.
. ملاقات با معیت ارزشمند است.
. کسی معیت با امام دارد که تمام قوا و ابعاد وجودیش با امام باشد(نشانه معیت).
. معیت داشتن یعنی تمام فکر و موضع گیری ما همان فکر و عقیده و رفتار و موضع گیری امام باشد.
. هرجا بین خواسته ما و امام سر سوزنی تعارض باشد قطعا و بدون تعلل و تامل خواسته خود را فانی کند.
. مهمترین اثر معیت با اماممشارکت در هر خیری که او انجام می دهد است.
. انسان در هر آن در زندگی در حال خسران است.
. اگر چارچوب فهم و گرایشاتمان را با اهل بیت هماهنگ نکنیم هر نَفَسمان در حال خسران است.
. «ان الانسان لفی خسر» انسان در حال خسران زیان هستند مگر اینکه چهار ویژگی داشته باشند:
1-ایمان
2- عمل صالح
3- حق
4-صبر
. ایمان داشتن یعنی نظام بینشی اش را اصلاح کند و آن طوری که خدارا اهل بیت باور دارند باور داشته باشد.
. کسی که توانست از این مرحله عبور کند و خسران نداشته باشد،در همه خوبیهای خوبان عالم که برایش جان دادند و سختی کشیدند بدون زحمت شریک است.
. اثر معیت این است که در تمام مقامات و فضائل و آثار زحمات دیگرانی که این نظام اعتقادی را دارند شریک خواهی بود.
. «یا لیتنا کنا معک»یعنی آرزو داشتیم معیت داشته باشیم و اگر معیت داشته باشیم دستمان از کربلا کوتاه نیست و بدون زحمت شریک می شویم.
. آنچه در این دنیا اتفاق می افتد حقیقتش در آخرت تجلی پیدا می کند.
. «المرء مع من الاحب» هرکس با آن کسی که دوست دارد همنشین می شود.
. هرکس در مسیر اهل بیت استقامت کند قطعا در قیامت با اهل بیت محشور و همنشین خواهد شد.
. هرکس با امام خود محشور می شود،امام یعنی کسی که روبروی من ایستاده و هرکاری او انجام می دهد من هم انجام می دهم و قبولش دارم.
. معیت یک اثر در دنیا دارد و یک دامنه بی نظیر و ابدیت در آخرت.
. باید در حقیقت امام حسین ذوب شد نه در جسم حسین.
. باید در حقیقت اندیشه و مکتب امام حسین حضور داشت نه در زمان و مکان امام حسین.
. حسین حقیقتی است فرا زمان و فرا مکان،اصل این ماجرا جریانی است دائمی در هستی که همنشینی در آخرت را فقط ازین نقطه می توان رسید.
. شرط همنشینی و شریک و همراه شدن با امام و کربلا استقامت است که مارا از معیت وارد ثبات قدم می کند.
. خیلی ها به مقام ثبات قدم رسیدند اما چون ثبات قدم نداشتند ازشان گرفته شد.
. مؤمنی که با عاشورا حرکت می کند می فهمد حتی ممکن است معیت داشته باشد(منا) باشد و سقوط کند.
. تا می توانیم از خدا بخواهیم مارا نزدشان ثابت قدم نگه دارد.
. ثبات قدم یک حقیقت پشت آن قرار دارد و آن استقامت است.
. استقامت زمان ندارد،یعنی تا زمان مرگ باید پای اهل بیت بود و استقامت کرد.
. بهترین دعا عاقبت بخیری است.
. مسئله اصلی در زیارت عاشورا ثبات قدم است.
.تلخ ترین روزهای تاریخ زمانی است حقِ غالب به علت ثبات قدم نداشتن افراد و یاران مؤثر مغلوب می شود.
.شرط اینکه خداوند همه بلاهای مادی و معنوی را از جامعه ایمانی رفع کند استقامت است.
. اکنون در حال تجربه دورانی هستیم که دوره ای سختتر از الآن برای انقلاب نبود(از نظر ذهنی).
. شوک آخری که امسال قرار است وارد شود تا نظام را زمین بزنند،اگر استقامت کنیم خداوند مارا از همه بلاها نجات خواهد داد.
. انسانهای سست ایمان بریده می شوند.
. انتهای مسیر سلام و موالات و معیت و ثبات قدم یک ادعای بزرگ است و آن اینکه اگر در کربلا بودم قطعا از یاران امام بودم و کنار ایشان می ماندم.
. باید ببینیم چه جایگاه ایمانی باید پیدا کنیم تا در بحرانی ترین صحنه تاریخ استقامت کنیم.
. نهایت ثبات قدم رسیدن به مقام یاری امام است.

اضافه کردن نظر